2 Nisan 2009 Perşembe

Sağlık Sektörü ve Damga Sendromu.


"Resmen damga vurdular abi" dedi yakınım. Oldukça tepkili olduğu jest ve mimiklerinde belli oluyordu. Nasıl yani dedim? Ne damgası yahu!!! Hele bi anlat. Eyvallah dedi ve başladı anlatmaya. Adeta 300 yıl öncesini anımsatacak bir garip hikaye çıktı ortaya. Kimbilir kimin hangi zamanda hangi amaçla uygulamaya soktuğu ve de üzerinden geçen nice yıllara rağmen neden kaldırlmadığı bir garip muamma.
Fazla uzatmayalım ve hikayeyi sahibinden dinleyelim:

"Dün inanılmaz bir olay yaşadım, Allah'ım ben hangi ülkede yaşıyorum, Esirmi düştüm yoksa kendi ülkemdemiyim, burası Türkiyemi yoksa esir düştüğüm bir savaş ülkesimi ????

Başıma gelen bir kavga olayından dolayı karakola gitmiştim ve devamında hastahaneye giderek yüzümdeki darbe izleri için doktor raporu almıştım, aradan zaman geçti, 3 ay sonra savcılık tarafından çağırıldım ve savcılı yüzümdeki darbe izlerinin kalıcı bir iz bırakıp bırakmadığını anlamak için beni adli tıbba göndereceğini söyledi.

İçimden dedim ki, ne güzel devletim bana sahip çıkyor ya, helal olsun be dedim, beni savcılık kalemi denilen yazıcıların olduğu bir odaya aldılar, orada dosyalarımı hazırladılar ve bana dosyalarımı verirken sol kolumu açmamı istediler, ben anlayamadım, neden açayımki sol kolumu ? dedim, karşımda ki savcı sekreteri bayan gözlerime bakıyordu ve elinde damga mührü vardı, bu mührü kolunuza vuracam dedi...!!!!!!

Dedim siz ne diyorsunuz bu nedir böyle ? bu damgayı vuracam ve adli tıpa gittiğinizde bizden gönderildiğiniz belli olacak dedi..


Allah'ım inanamıyordum, ne demek bu, ben hayvanmıyım dedim, ahırda hasta olan hayvanlara vururlar bu mührü, ben hayvanmıyım dedim, çok saçma bu dedim, buradan geldiğimi gösteren başka bir kağıt yada kart verebilirsiniz ben hayvan gibi damga vurulmak istemiyorum dedim.

Bayan dediki böyle yapmak zorundayız dedi, dedim ama bu insanlık dışı, ilkel ve çok komik bir durum dedim. sonra sol koluma damgayı vurdu ve bende adli tıbbın yolunu tuttum."

Evet ; bu olay yazıyı bloğuma koymadan 3 gün önce yaşandı. Yani Tarih: 2009 . Ülke: Türkiye.
Prensip olarak siyasi konulara asla girmiyorum. Zaten bu da siyaset üstü bir sorun. İnanması zor ama malesef gerçek. İnsan Hakları ve Demokrasi noktasındaki ilerlemeye rağmen bu inanılmaz olayların bu zamanda cereyan etmesi beni çok üzdü .Sizlerle paylaşmak istedim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder