28 Eylül 2012 Cuma

E-Ticaret siteleri için Seo stratejilerinin kısa vadeli ve orta vadeli getirileri


                    Arama motorlarından ziyaretçi çekebilmek E-Ticaret firmaları için çok çok  önemli bir unsurdur. Bir E-Ticaret firmasının en önemli  başarı kriteri  ürün satışıdır. Bu yazıda irdelemek istediğim konu ise satışa dönüşüm oranı en yüksek olan  ziyaretçi girişinin ne olduğu.
                   Bu noktada henüz tam bir araştırma yapmış değilim. Amacım yapılmış bir araştırmayı paylaşmak değil operasyonlarını yürüttüğüm sitelerdeki oranları ve dönüşümleri paylaşmak.
                  E-Ticaret sitelerimizin ziyaretçi sayılarını artırmak için bir çok yönteme başvurduk.

Bunlar kısaca:

  • organik yöntemler: google seo - forumlarda paylaşımlar - ziyaretçilerimizin kendi paylaşımları- dizin siteleri -vb.
  • Fiyat Kıyaslama Siteleri: akakce, cimri, ucuzu gibi  sitenizdeki ürünleri xml olarak alıp piyasadaki sitelerle kıyaslamasını yapan  siteler.
  • ücretli  reklam : google adwors başta olmak üzere, facebook reklamları, 
  • doğrudan giriş yapan ziyaretçiler: site isminizi bilerek direk giriş yapan ziyaretçiler, sizi bir yerden duyup girmeleri,
  • mailing yöntemi ile  giriş yapanlar: göndermiş olduğunuz mailler ile giriş yapanlar. 
  • kullaıncıların birbirlerine göndermiş olduğu mailler ile giriş yapanlar. 
  • sosyal ağlar - facebook, twitter ve diğer sosyal ağlar. 
Not: Bu konudaki tecrübelerimi aktarmaya devam edeceğim. Bu yazı henüz bitmedi...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder