10 Ekim 2012 Çarşamba

Kilo verme girişimlerim ve fitness maceralarım

37 Yaşındayım ve bugün 106 kiloya ulaştığımı öğrendim. Ramazan ayına girdiğimizde yani 2 ay kadar önce 100 kg bile değilken şu anda 110 kg olmam sebepsiz değil tabiiki. 1,80 cm olduğum ve kemikli olmam itibariyle aşırı kilolu gözükmüyorum.Ama sağlık açısından bu gidişe bir dur demek istiyorum . Kilo artışımın sebebi çok belli.Sebep akşam ziyafetlerini  ve kalori değeri yüksek besinleri çok sevmem, iş çıkışı eve gidince bilgisayarın karşısına uzanarak saatlerce tv seyretmem ve hareketsiz kalmam. Bunu değiştirmek amacı ile katı diyet yapmak istemiyorum. Fitnesse yazıldım ve spor yapmaya başladım dün. Fitness salonundaki hocama vücud geliştirmek amacı ile değil kilo vermek ve fit gözükmek içn geldiğimi söyledim. ve spor yapmaya başladım hoca eşliğinde.

Yaptığım hareketleri aşağıdaki şekilde sıralıyorum.

  1. Önce bisikletle başladım. 10 dk. kadar en düşük seviyede 
  2. Sonra eliptik bisiklete geçtim. 10 dk. kadar en düşük seviyede 
  3. Twiss ile devam ettim.10 dakika kadar sağa ve sola hareket ederek. 
  4. Koşu Bandı ile 10 dk. kadar koştum. İlk önce çok düşük hızla 5 dk. sonra ise ufak kademe artışları ile devam ettim. 
  5. İki  adet dumbell ile sola ve sağa  3 set halinde 20 şer kere eğilerek çalıştım. 
  6. En son olarak ta ayaklarımı uzatarak durmak sureti le ayaklarımı göbeğime çekmek sureti  ile çalışmaya başladım ki oldukça zorlandığımı hocama söyledim ve bıraktım. toplam 40 dk. süre sonra çalışmamı bitirdim. 
Salondan çıktım eve 20 dakikalık bir yürüyüşle eve vardım. Gece yemek yemeyi artık kestiğim için yolda aldığım üzüm ve armut  yiyerek açlığımı bastırdım .Gece ağzıma başka bir şey sürmedim. 

Gelişmeler oldukça anlatmaya devam edeceğim. 
Selim Gündüzalp. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder